Wielu właścicieli sklepów internetowych zaczyna w pewnym momencie rozważać rozwój biznesu w kierunku innych krajów. Zyskanie pozycji międzynarodowej jest marzeniem wielu marek, jednak nie będzie ono miało szansy się ziścić bez odpowiedniej strategii optymalizacji.
Jednym z kraków, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem jest Francja. Sery, wino, bagietki, moda – jest tam wszystko, co kochamy. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób dotrzeć do nowych konsumentów, a z pomocą przyjdzie właśnie pozycjonowanie sklepów.
Pozycjonowanie we francuskim Google’u
Przede wszystkim należy zadać sobie pytanie, czy chcemy stworzyć na rynek francuski nową stronę, czy też dopasujemy już istniejącą do jego potrzeb językowych. Wówczas pozycjonowanie sklepów zależeć będzie od kilku ważnych elementów.
Domena
Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, jaką moc niesie za sobą pozytywny wizerunek, który wywołuje domena „.fr”. Dzięki niej od razu zyskujemy większe zaufanie wśród zagranicznych klientów, którzy czują pewnego rodzaju bezpieczeństwo. Dodatkowo jest to szczególnie przydatne dla wyszukiwań związanych z geolokalizacją. Algorytmy sprawdzą lokalizację odbiorcy, oferując mu jeszcze lepsze dopasowanie.
Hosting
Ilość miejsca na dysku, który zajmuje nasza strona, zależy od hostingu. Każdy zastój związany z funkcjonowaniem witryny może obniżyć jej pozycję rankingową. Warto rozważyć hosting francuski, który poprawi funkcjonowanie zagranicznej strony. Dzięki temu nie obciążymy serwera, a nasza rodzima witryna będzie sprawniej funkcjonować.
Język
Francuzi słyną z zamiłowania do rodzimej kultury i języka. Jego znajomość jest więc absolutną podstawą, aby móc osiągać jak najlepsze efekty pozycjonowania. Nie ma tutaj bowiem miejsca na kalki językowe czy wstawki z języka angielskiego. Musisz zadbać o poprawność merytoryczną i nie zapomnieć o regionalizmach, pokażesz wówczas, że dbasz o kulturę, do której wkraczasz.
Pozycjonowanie Francja – podstawy optymalizacji
Mając już ustalone fundamenty swojej strony, czas przejść do najważniejszych elementów technicznego SEO, które wpływają na czynniki rankingowe opracowane przez algorytmy wyszukiwarki. Aby pozycjonowanie sklepów miało sens wykonaj kilka prostych czynności:
Krok 1: Poznaj swoich odbiorców.
Krok 2: Stwórz przyjazny adres URL dla francuskiego odbiorcy.
Krok 3: Dokonaj analizy słów kluczowych.
Krok 4: Stwórz oryginalne, wartościowe treści.
Krok 5: Zoptymalizuj meta tagi.
Krok 6: Zadbaj o multimedia.
Krok 7: Połącz siły z social mediami.
Krok 8: Zadbaj o responsywność i dostosowanie do urządzeń mobilnych.
À la fin – wnioski na zakończenie
Francja to kraj o wysokim poziomie gospodarczym, a także niezaprzeczalna stolica mody. Sklepy internetowe mają więc tam szansę na rozwój marketingowy, jeśli tylko podstawą optymalizacji będzie klient i user experience. 58 milionów Francuzów – to Twoja nowa grupa docelowa. Pozycjonowanie sklepów musi być więc ściśle skorelowane z ich intencjami i kulturą.